Veľmi častá otázka, ktorá sprevádza optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO) a ktorú v Seosense často dostávame od klientov je: Ako dlho trvá SEO? Kedy môžeme očakávať výsledky?
SEO (optimalizácia pre vyhľadávače) je dlhodobý proces, v rámci ktorého dochádza k neustálemu zlepšovaniu webu takmer vo všetkých oblastiach (technická, UX, obsahová,…) za účelom zvýšenia organickej návštevnosti webu a konverzii.
Stretávam sa s tým (a určite nie som jediný), že niektorí ľudia očakávajú, že sa výsledky SEO práce dostavia ihneď, ako sa začne na optimalizácii pracovať. Pri optimalizácii webu pre vyhľadávače je potrebné si uvedomiť, že SEO potrebuje čas. SEO nie je ako PPC reklama, ktorú keď zapnete, prichádzajú vám objednávky hneď (a zároveň keď reklamu vypnete, poklesne aj návštevnosť a objednávky).
SEO nie je činnosť, ktorá sa na webe raz nastaví, a potom sa jej už ďalšej nevenujete. A hoci sa vždy na začiatku SEO procesu dajú „nastaviť“ niektoré veci (štruktúra stránky, rýchlosť webu, generovanie Title Tagov, Meta Descriptionov, hlavičky…), tým SEO nekončí, ale len začína.
Preto keď už raz so SEO začnete a ponastavujete na webe všetky základne kamene SEO, uvedomte si, že to je len začiatok vašej cesty. Stále sú tu:
- pozície na Google, ktoré môžete získať alebo zlepšiť,
- nové kľúčové slová, ktoré môžete zamerať a vytvoriť nové vstupné stránky
- obsah, ktorým môžete zvýšiť návštevnosť webu,
- a spätné odkazy, ktorými môžete podporiť autoritu vášho webu.
Takže keď sa venujete na svojom webe SEO (a možno na začiatku svojej práce nevidíte vytúžené výsledky), musíte ďalej pokračovať a web aj naďalej zlepšovať.
Ako dlho teda trvá SEO a kedy sa dostavia výsledky?
Aký je teda odhadovaný časový úsek, pri ktorom môžete očakávať viditeľné výsledky SEO práce na svojom webe?
Výsledkami sa v tomto prípade myslí viditeľný a merateľný nárast návštevnosti a konverzii na webe. Neexistuje presný časový úsek, ktorým by sa to dalo odhadnúť pre každý web, nakoľko každý web je iný.
Vždy to záleží od:
- súčasného stavu webu (autorita, obsah),
- odvetvia,
- konkurencie
- či rozpočtu na SEO.
Tieto časové odhady vychádzajú z mojich skúseností na projektoch, na ktorých sa venujeme SEO už dlhodobo.
Hoci vo výnimočných prípadoch je možné vidieť výsledky SEO práce po troch mesiacoch (ako naša prvá ukážka nižšie), všeobecne trvá 6-9 mesiacov, kým sa na webe dostavia výsledky SEO práce.
Pre čisto nové weby môže byť tento časový úsek dlhší, a to 9-12 mesiacov a niekedy aj viac, hlavne vo vysoko konkurenčných segmentoch, alebo pri príliš nízkom mesačnom rozpočte na SEO.
To, ale neznamená, že budete 12 mesiacov robiť SEO a nič pri tom nevidieť, žiadne výsledky. Mali by ste vidieť, ako výsledky prichádzajú postupne.
Výsledky ale vidíte postupne
Každá SEO kampaň by mala byť sprevádzaná postupným rastom návštevnosti, postupným zlepšovaním pozícií a postupným rastom objednávok z organického vyhľadávania. To znamená, že už po prvých 2-3 mesiacoch SEO prác by ste mali v Google Search Console a Google Analytics vidieť nárast návštevnosti, či zlepšovanie pozícií (cez report pozícií v Search Console alebo Ahrefs).
Ukážem vám ako dlho trvalo, kým sme videli výsledky zo SEO
1. Viditeľné výsledky na eshope už po 2 mesiacoch
Pri tomto novom klientovi sme za dva mesiace dosiahli fantastický nárast: 231% viac organických návštev a to na transakčných stránkach – produktových kategóriách a samotných produktoch.
Nie vždy je takýto rýchly rast možný. Faktory, ktoré nám pomohli:
- Nižšia konkurencia v segmente
- Viacero konkurentov SEO dlhodobo neriešilo
- Dlhoročná história eshopu bez predchádzajúceho SEO
V konkurenčnejších segmentoch nám trvalo dlhšie, kým sme dosiahli podobné výsledky.
2. 6-mesačný rast návštevnosti z 0 na 700/mesiac
Pri čisto nových webstránkach/eshopoch býva SEO náročné, musíte získať úvodné momentum a zlepšiť autoritu webu, kým začne návštevnosť konečne rásť. Pri tomto eshope nám trvalo 6 mesiacov, kým sme organickú návštevnosť pozdvihli z 0 na takmer 700/mesačne.
3. Postupné výsledky po 3 – 12 mesiacoch na novom eshope
Pri tomto novom eshope na platforme Shoptet nám trvalo 12. mesiacov kým sa organickú návštevnosť zdvihli z 300/mesiac na 2250/mesiac)
4. Dlhodobé 16-mesačné SEO a rast organickej návštevnosti z 600/mesiac na 7250/mesiac
Pri tomto eshope sa nám za 16 mesiacov podarilo získať viac 10-násobný rast organickej návštevnosti, a to hlavne na homepage, kategóriách produktov a podporných SEO článkoch.
5. Dlhodobé SEO na zabehnutých eshopoch
2 rozličné projekty, na ktorých spolupracujeme už viac než 24 mesiacov, a na ktorých sme získali krásne pozície na kľúčových slovách s veľmi vysokou hľadanosťou.
Pozerajte sa na SEO ako na investíciu, ktorá vám prinesie zisk v budúcnosti
Preto, keď sa rozhodnete na svojom webe venovať sa SEO alebo si objednáte SEO služby, nepozerajte sa na optimalizáciu ako na náklad, ale ako na investíciu, ktorá (ak je zrealizovaná správne a skúseným SEO špecialistom, ktorý vie, na čo sa v rámci SEO stratégie zamerať) prinesie po niekoľkých mesiacoch želané výsledky.
Výsledky, ktoré vám SEO služby prinesú, sú dlhodobé a keď sa už raz dostanete na prvé miesta vo vyhľadávaní, môžete tam ostať aj niekoľko rokov a získavať z týchto pozícií návštevnosť a konverzie po celý ten čas.
Potrebujete pomôcť so SEO?
V Seosense vám radi pomôžeme s optimalizáciou vašej webstránky pre vyhľadávače. Špecializujeme sa na SEO pre eshopy na platformách WordPress, Shoptet, Shopify, Eshop-rychle a Upgates, a na lokálne SEO pre firmy, ktoré sa chcú zobrazovať na Google na slovách “názov služby” + “mesto”. Použijeme náš rokmi overený SEO proces, ktorým sme doteraz pomohli už desiatkam firemných webov a eshopov navýšiť organickú návštevnosť a navýšiť počet objednávok z vyhľadávania na Google.