Nastavenie SEO pre obchod na Shoptet (+653% návštev)

nastavenie-seo-shoptet

Shoptet patrí medzi najobľúbenejšie e-commerce platformy na Slovensku a v Česku, a to z dobrého dôvodu. Jeho jednoduchosť a intuitívne ovládanie umožňuje aj úplným začiatočníkom založiť si vlastný e-shop za pár minút.

Jedným z najväčších prínosov, ktoré na Shoptete veľmi oceňujeme aj my, je aj to, že platforma je veľmi SEO Friendly a mnohé SEO prvky viete na Shoptete nastaviť s úplnou ľahkosťou. Technické SEO, UX, UI sú na ňom zvládnuté automaticky, takže pri SEO práci môžete najväčšie ťažisko činností presunúť do vytvárania vstupných stránok, tvorby obsahu a linkbuidlingu.

V tomto článku vám ukážeme, ako nastaviť SEO na Shoptet platforme tak, ako to zvykneme robiť my, a ktoré SEO doplnky (Základné SEO, Pokročilé SEO) by nemali vo vašom e-shope chýbať.

Naša prípadová štúdia: Ako sme vďaka SEO zvýšili návštevnosť eshopu na Shoptet o 653 % za 12 mesiacov

Najprv vám ukážeme jednu z našich spoluprác, pri ktorej sme aplikovali náš SEO proces pre eshop a navýšili návštevnosť e-shopu postavenom na platforme Shoptet z 300/mesiac na 2250/mesiac.

Ako sme zlepšili SEO internetového obchodu na Shoptete?

  • Využili sme naplno prednosti Shoptetu (UX, Core Web Vitals, ľahkosť, s ktorou sa na eshop-rychle nastavuje SEO)
  • Implementovali sme náš skúsenosťami overený SEO proces, vďaka ktorému sme pomohli zvýšiť návštevnosť a predaje na desiatkach eshopov
  • Identifikovali sme relevantné kľúčové slová
  • Optimalizovali sme existujúce kategórie, vytvorili nové kategórie (aby sme pokryli kľúčové slová, ktoré neboli zamerané) a pridali podporné SEO články
  • Vytvorili sme kvalitné popisy kategórií
  • Získali sme cez 15 relevantných spätných odkazov.

Dosiahnuté výsledky

Ako dlho trvá SEO? Výsledky po 12 mesiacoch
Ako dlho trvá SEO? Výsledky po 12 mesiacoch
  • Rast organickej návštevnosti o 653 %
  • Rast obratu z organiky o 325 %

Máte aj vy e-shop postavený na platforme Shoptet a chceli by ste zvýšiť jeho návštevnosť a zlepšiť jeho pozície vo vyhľadávaní? Napíšte nám, radi vám pomôžeme. 

Teraz vám detailnejšie ukážeme, čo je z pohľadu SEO potrebné urobiť na internetových obchodoch bežiacich na platforme Shoptet.

14 dôvodov, prečo považujeme Shoptet za vhodnú platformu pre eshop z hľadiska SEO

  1. Jednoduché a intuitívne nastavovanie SEO na shoptete
  2. Optimalizované URL adresy: Shoptet umožňuje tvorbu čistých a jednoduchých URL adries (na rozdiel napríklad od Prestashopu),
  3. Intuitívne nastavenie Meta Title (Titulku) a Meta Descriptionu (Popisu): V Shoptete viete veľmi jednoducho nastaviť, ako má vyzerať úryvok vášho eshopu vo výsledkoch vyhľadávania na Google – viete si titulky a popisy nastaviť pre každý produkt zvlášť, alebo s využitím premenných hromadne cez doplnok Základné SEO
  4. Rýchle načítanie stránok a skvelo zvládnuté UX/UI: Shoptet je optimalizovaný na rýchlosť a Core Web Vitals – skvelé pre užívateľa, aj SEO
  5. Automatická tvorba XML sitemap: Shoptet generuje XML sitemapy automaticky, nie je potrebné nastavovať žiadne CRON úlohy, či inštalovať doplnky
  6. Jednoduchá integrácia s Google Analytics a Search Console
  7. Presmerovania (301 redirect): Pri zmene URL adresy je možné v Shoptete nastaviť 301 presmerovanie, čo je pri SEO vždy nevyhnutné, keď meníte URL
  8. SEO-friendly hlavičková štruktúra šablón: Predpripravené šablóny produktov a kategórií na Shoptete dodržiavajú hierarchickú hlavičkovú štruktúru a správne nadpisy (H1, H2) – to je niečo, čo často chýba eshopom, ktoré sú naprogramované na mieru (hlavne keď programátor nemá zo SEO množstvo znalostí)
  9. Podpora pre Alt texty obrázkov: Pre každý obrázok je možné nastaviť alt text
  10. CDN pre obrázky: obrázky sa v Shoptete ukladajú na CDN, čo urýchľuje načítavanie stránok
  11. Blogová sekcia na tvorbu obsahu: Jednoducho môžete pridávať SEO články, či recenzie vašich produktov a podporiť tak SEO cez obsahový marketing
  12. SSL certifikát: Shoptet poskytuje SSL certifikát, čím zvyšuje dôveru používateľov a posilňuje SEO, keďže bezpečnosť je jedným z hodnotiacich faktorov Google
  13. Podpora štruktúrovaných dát: Shoptet automaticky generuje štruktúrované dáta pre produkty a recenzie, takže vyhľadávače lepšie pochopia obsah. Pri produktoch sa vám teda na Google bude zobrazovať aj cena, či hviezdičkové hodnotenie.
  14. Množstvo doplnkov, ktoré si viete pre SEO dokúpiť, ak ho chcete riešiť do tých najmenších detailov

Na čo sa zamerať pri nastavovaní SEO na Shoptete?

1.Zistite, pod akými slovami zákazníci hľadajú vaše produkty

Kľúčové slová sú základom každej úspešnej SEO stratégie. Sú to slová a frázy, ktoré potenciálni zákazníci zadávajú do vyhľadávačov, keď hľadajú produkty alebo služby podobné tým, ktoré ponúkate.

Preto potrebuje zistiť, aké konkrétne slová vaši zákazníci používajú keď hľadajú vaše produkty. Podľa toho budete vedieť, na ktoré kľúčové slová máte zamerať váš eshop, ako nazvať kategórie, parametrické kategórie a v niektorých prípadoch aj produkty.

Na analýzu kľúčových slov môžete použiť nás nástroje ako:

2.Optimalizujte na kľúčové slová vstupné stránky na vašom shoptet eshope

Keď už máte zoznam kľúčových slov, priraďte ich konkrétnym podstránkam na vašom webe (napríklad pomocou tabuľky). Skontrolujte, ktoré kľúčové slová už majú priradenú podstránku (napr. kategóriu alebo produkt) a ktoré zatiaľ nie. Pre kľúčové slová, ktoré ešte nie sú pokryté, vytvorte novú kategóriu, parametrickú kategóriu alebo blogový článok.

Dávajte však pozor na kanibalizáciu kľúčových slov. Každé kľúčové slovo by malo byť optimalizované len na jednej podstránke. Ak na jedno kľúčové slovo optimalizujete viac stránok, budú si konkurovať, čo môže zhoršiť ich pozíciu vo vyhľadávačoch.

Následne vložte kľúčové slová do relevantných častí podstránok (kategórií, produktov alebo článkov):

  • Do názvu stránky (H1 nadpis), napr. v produkte, v kategórií
  • Popisu stránky,
  • Niektorých H2 a H3 podnadpisov,
  • Meta Title a Meta Description (takto sa podstránka zobrazí vo vyhľadávačoch),
  • URL adries (pri zmene URL existujúcej stránky nastavte 301 presmerovanie – na eshop-rychle je to obvykle automatické),
  • Alt textov obrázkov.

3.Ušetrite čas, naplno využite premenné pri vytváraní stratégie title tagov a meta descriptionov

Doplnok Základné SEO vám umožní optimalizovať základné aspekty SEO, ako sú meta titulky, meta popisy a taktiež umožňuje pridávanie 301 presmerovaní (hoci len manuálnych), pri zmenách URL adries.

Pri vytváraní môžete využiť veľké množstvo premenných, ktoré doplnok základné seo ponúka:

  • #WEBSITE_NAME#: názov projektu. Používa sa, aby sa zdôraznila značka, napríklad v názve stránky alebo v popise.
  • #TITLE#: názov stránky. Umožňuje automaticky vložiť konkrétny názov stránky.
  • #LINK_TEXT#: nadpis v menu.
  • #DESCRIPTION#: popis stránky, kategórie alebo produktu. Pri veľmi dlhých popisoch sa automaticky skráti a pridá sa „…“ na koniec textu. Vhodné na použitie v Meta Descriptione.
  • #PRODUCT_NAME#: názov produktu
  • #SHORT_DESCRIPTION#: krátky popis produktu
  • #MANUFACTURER#: značka, výrobca
  • #MANUFACTURER_FILTER#: značka produktu, keď je v kategórii zapnutý filter podľa značiek. Použije sa, keď je zvolená jedna značka a pomáha presnejšiemu zobrazeniu v popisoch.
  • #CATEGORY_TEXT#: názov kategórie, platí iba pre detail produktu.
  • #PRODUCTS_COUNT#: celkový počet produktov zobrazených v kategórii. Informácia je užitočná najmä pri väčších kategóriách, kde môžete zákazníka upozorniť na široký výber.
  • #PRODUCT_PRICE#: cena produktu vrátane meny. Použiteľná len v detaile produktu.

Ako by mohlo vyzerať nastavenie automatického generovania title tagov a meta description cez doplnok Základné SEO na vašom shoptet eshope?

Nastavenie Title Tagu a Meta Descriptionu na Shoptet cez doplnok Základné SEO
Nastavenie Title Tagu a Meta Descriptionu na Shoptet cez doplnok Základné SEO
Nastavenie Title Tagu a Meta Descriptionu na Shoptet cez doplnok Základné SEO
Nastavenie Title Tagu a Meta Descriptionu na Shoptet cez doplnok Základné SEO

4.URL Adresy sú na shoptete východiskovo nastavené veľmi dobre

Do nastavení URL štruktúry v doplnku Základné SEO zasahovať nemusíte. Pamätajte, že ak štruktúru URL adries zmeníte na už zaindexovanom eshope, musíte nastaviť presmerovania starých URL adries na nové. Preto na zabehnutých eshopoch obvykle odporúčame štruktúru URL nemeniť, pokiaľ to nie je naozaj ale naozaj nevyhnutné.

5.Ak máte na webe veľké množstvo produktov, určite využite doplnok Pokročilé SEO

Ak máte e-shop na platforme Shoptet s:

  1. väčším počtom produktov,
  2. ktoré si používatelia môžu filtrovať podľa viacerých parametrov (napríklad farba, veľkosť, materiál)

doplnok Pokročilé SEO môže byť kľúčom k zlepšeniu vašej viditeľnosti vo vyhľadávačoch.

Tento doplnok je však naozaj prínosný len vtedy, ak analýza kľúčových slov ukazuje, že používatelia vyhľadávajú vaše produkty pomocou kľúčových fráz, ktoré obsahujú slová z vašich filtrov (napríklad „modrá športová bunda veľkosť M“). Tieto frázy zodpovedajú parametrickým filtrom, ktoré máte na stránke, a doplnok Pokročilé SEO vám pomôže vytvoriť optimalizované vstupné stránky pre tieto konkrétne dopyty – vytvorí tzv. parametrické kategórie, do ktorých združí všetky produkty, ktoré zodpovedajú danému filtru.

Takže vďaka doplnku Pokročilé SEO môžete vytvoriť a optimalizovať vstupné stránky – parametrické kategórie -, ktoré lepšie odpovedajú konkrétnym dopytom zákazníkov.

6.Automatické presmerovania v doplnku Pokročilé SEO vám ušetria čas

Ďalšou funkciou doplnku Pokročilé SEO v Shoptete je automatické presmerovanie, ktorá automaticky vytvorí 301 redirect, ak zmeníte niektorú URL adresu. Oproti doplnku Základné SEO tak nemusíte 301 presmerovania pridávať ručne, keď zmeníte niektoré URL adresy.

7. Pravidelný technický audit pomocou doplnku SEOwebmaster – len ak nepoužívate Screming Frog, alebo Ahrefs

Ak spravujete e-shop bez prístupu k profesionálnym SEO nástrojom ako Screaming Frog alebo Ahrefs, doplnok SEOwebmaster vám poskytne široké spektrum možností na kontrolu technického zdravia vášho webu. Tento doplnok automatizuje sledovanie technického stavu e-shopu, vrátane:

  • Sledovanie počtu indexovaných stránok
  • Monitoring nových spätných odkazov
  • Kontrola on-page SEO na až 5000 podstránkach
  • Kontrola broken linkov
  • Kontrola chýbajúcich Meta Descriptionov
  • Monitorovanie Core Web Vitals
  • a i

Tento SEO doplnok využijete hlavne vtedy, ak si neplatíte iný crawler (napr. prémiovú verziu Screaming Frog, Ahrefs, či Semrush), ktoré sú komplexnejšie a nelimitujú vás na kontrolu 5000 URL/mesiac.

8.Pridajte do SEO článkov obrázky produktov

V rámci SEO budete okrem popisov kategórií tvoriť aj obsah zameraný na otázky, ktoré ohľadne vašich produktoch majú zákazníci. Keď napíšete nejaký SEO článok, zameraný na niektoré z kľúčových slov, využite doplnok Produkty v článkoch, pomocou ktorého viete pridávať obrázky produktov a tlačidlá na nákup do vašich blogových článkov. Takýmto spôsobom vďaka SEO článkom nielen navýšite organickú návštevnosť webu, ale podporíte aj povedomie o produktoch.

Tento doplnok je teda vhodný najmä pre e-shopy, ktoré aktívne využívajú obsahový marketing a chcú zvýšiť konverzie cez svoje blogy a články.

9.Zvýšte autoritu e-shopu kvalitnými a relevantnými spätnými odkazmi

Spätné odkazy patria stále k najvýznamnejším faktorom ovplyvňujúcim pozíciu vášho e-shopu vo výsledkoch vyhľadávania.

Získavajte odkazy z dôveryhodných webov vo vašom odvetví, napríklad prostredníctvom:

  • partnerstiev,
  • spolupráce,
  • publikácie PR článkov.

Zamerajte sa na kvalitu odkazov, nie na ich množstvo.

Radi vám pomôžeme so SEO na Shoptete

Ak hľadáte pomoc pri optimalizácii vášho internetového obchodu na platforme Shoptet, neváhajte nás kontaktovať. Radi vám pomôžeme so SEO, so získaním lepších pozícií na Google, zvýšením návštevnosti a tržieb z organického vyhľadávania.

Facebook
Twitter