Eshop-rychle patrí (vďaka svojmu intuitívnemu ovládaniu a rýchlosti, s ktorou na ňom môžete spustiť vlastný e-shop) medzi populárne platformy pre internetové obchody na slovenskom a českom trhu.
Ako SEO špecialista som mal možnosť pomôcť viacerým e-shopom na platforme eshop-rychle zvýšiť ich organickú návštevnosť a predaje. Táto platforma poskytuje všetky potrebné nástroje pre efektívnu optimalizáciu, vďaka čomu sa na nej SEO robí s ľahkosťou.
V tomto článku vám ukážem, ako krok za krokom nastaviť SEO pre váš obchod na eshop-rychle, aby ste dosiahli lepšiu viditeľnosť a pozície na Google a vyšší predaj z organiky.
Naša prípadová štúdia: Ako sme vďaka SEO zvýšili návštevnosť eshopu na eshop-rychlo o 862,5 % za 6 mesiacov
Najprv vám ukážeme, ako sme spravili SEO pre eshop a ako sa nám podarilo vďaka nášmu overenému a opakovateľnému SEO systému navýšiť návštevnosť e-shopu postavenom na platforme eshop-rychlo.sk o viac než 800 % za 6 mesiacov.
Pokiaľ máte váš internetový obchod postavený práve na platforme eshop-rychlo a chceli by ste zvýšiť jeho návštevnosť a počet objednávok, táto prípadová štúdia je určená presne pre vás.
Ako sme zlepšili SEO obchodu na eshop-rychle?
- Keďže išlo o takmer nový eshop, začínali sme takmer od nily
- Využili sme naplno prednosti systému eshop-rychlo (UX, Core Web Vitals, ľahkosť, s ktorou sa na eshop-rychle nastavuje SEO)
- Použili sme náš overený SEO proces, vďaka ktorému sme pomohli zvýšiť návštevnosť a predaje na desiatkach eshopov
- Identifikovali sme relevantné kľúčové slová s nízkou konkurenciou
- Identifikovali sme transkačné kľúčové slová, ktoré užívatelia zadávajú do Google, keď sú už pripravení produkt kúpiť
- Navrhli sme štruktúru kategórií eshopu tak, aby čo najlepšie zodpovedala aj kľúčovým slovám, a bola aj prívetivá aj pre používateľa
- Nastavili sme On-Page SEO na kategóriách a produktoch
- Vytvorili sme kvalitné popisy kategórií
- Preformulovali sme popisy produktov
- Získali sme cez 20 relevantných spätných odkazov.
- Publikovali sme podporné blogové SEO články
Dosiahnuté výsledky
Modrá čiara na grafe predstavuje počet kliknutí na web na Google, a fialová počet zobrazení webu na Google.
Dosiahnuté výsledky:
- Rast organickej návštevnosti o 862,5 %
- Rast počtu zobrazení na Google o 514,7 %
- CTR (Click Through Rate- miera prekliku) 4,7 %
- 4 pozície na prvej strane Google pre kľúčové slová, ktoré sú vyhľadávane 1000+ krát mesačne.
Máte e-shop postavený na platforme eshop-rychlo.sk a chceli by ste zvýšiť jeho návštevnosť a zlepšiť jeho pozície vo vyhľadávaní? Napíšte nám, radi vám pomôžeme.
Teraz sa poďme pozrieť detailnejšie na to, čo je z pohľadu SEO potrebné urobiť na internetových obchodoch bežiacich na platforme eshop-rychle.
1. Výber balíčka na eshop-rychle vhodného pre SEO
Z pohľadu SEO odporúčam minimálne balíček startup, ideálne však balíček business.
Pre SEO na eshop-rychle sú pre vás najdôležitejšie moduly:
- Automatické generovanie XML feedov – majú všetky moduly, ale od balíčka Business sa feedy generujú každé 2 hodiny, čo je vhodné hlavne ak produkty často obmieňate a meníte im ceny. Z pohľadu SEO (a Google Ads), potrebujete XML Feed hlavne na to, aby ste pridali produkty do Google Merchant Center, ktorý má aj organické zoznamy (nielen pre platenú reklamu)
- Súvisiaci tovar, Podobný tovar – pomáha prelinkovať medzi sebou podobné a súvisiace produkty
- Filtrovanie produktov – dobré hlavne pre užívateľov, aby si vedeli filtrovať produkty v kategóriách
- Parametrické kategórie – dostupné od balíčku Business. Parametrické kategórie sú skvelým spôsobom, ako zamerať long-tail varianty kľúčových slov – hlavne v prípade, že máte na e-shope veľa produktov
- Zobrazenie predajných argumentov – skvelý spôsob, ako dostať na stránky produktov o niečo viac relevantného textu
- Blog – nevyhnutnosť pri publikácií SEO článkov, či podporných blogových článkov
- Hodnotenie produktov – keď užívatelia nechajú dobrú hviezdičkovú recenziu na vašich produktoch, zobrazí sa priemerná hviezdičková recenzia na danom produkte aj vo vyhľadávaní na Google
- Meracie a reklamné nástroje – Google Analytics + Enhanced E-commerce, – nevyhnutnosť pre vyhodnocovanie úspešnosti SEO (a ďalších reklamných) kampaní
- Export produktov v CSV pre hromadné úpravy – cez hromadné úpravy si na produktoch viete upraviť množstvo nastavení, či už pre SEO alebo používateľa
- Import produktov v CSV v štruktúre systému – po hromadných úpravách v CSV naspäť importujete produkty
- Pokročilé SEO a meta dáta pre zdieľanie na sociálne siete – osobitne si nastavíte, aký titulok a obrázok sa zobrazí užívateľom na soc. sieťach
- Detailné prispôsobenie e-shopu pomocou vlastného HTML a CSS – môže byť vhodné, keď si pre SEO potrebujete do eshopu pridať vlastné skripty (napr. pre skrývanie a odkrývanie popisu kategórie)
Samozrejme, nie vždy využijete všetky tieto moduly. Každý e-shop je iný, a nie každý e-shop ich všetky využije. Vychádzal som však z mojich skúseností na viacerých SEO kampaniach na obchodoch bežiacich na platforme eshop-rychle.
Funkcie vhodné pre SEO na všetkých tarifách eshop-rychlo
Platforma eshop-rychle tiež ponúka vo všetkých svojich tarifách niekoľko dôležitých funkcií pre SEO, ktoré sú nevyhnutné pre úspešnú optimalizáciu e-shopu vo vyhľadávačoch. Tu je prehľad týchto funkcií a prečo sú dôležité:
- SSL certifikát ZADARMO (majú všetky balíčky)
- Automatické generovanie Sitemap.xml: mapa webu pomáha vyhľadávačom objaviť všetky produkty a podstránky
- Možnosť editácie súboru Robots.txt Dôležitosť: to však pravdepodobne nevyužijete, pokiaľ nepotrebujete z nejakého dôvodu obmedzovať crawl budget.
- Štruktúrované dáta pre vyhľadávače: Štruktúrované dáta pomáhajú vyhľadávačom lepšie pochopiť obsah e-shopu a produktov, čo môže zlepšiť zobrazenie produktov na Google (napríklad zobrazovanie recenzií, cien alebo skladovej dostupnosti priamo vo výsledkoch vyhľadávania).
- Rýchle načítanie e-shopu: Nevyhnutnosť v dnešnej dobe. Obchody na eshop-rychle obvykle bez problémov spĺňajú Core Web Vitals.
- Vlastný názov, popis a kľúčové slová pre celý e-shop, produkty a kategórie
2. Výber správnych kľúčových slov
Kľúčové slová sú základom každej úspešnej SEO stratégie. Sú to slová a frázy, ktoré potenciálni zákazníci zadávajú do vyhľadávačov, keď hľadajú produkty alebo služby podobné tým, ktoré ponúkate.
Na analýzu kľúčových slov môžete použiť nás nástroje ako:
3. Optimalizujte vybrané kategórie, produkty a články
Keď už kľúčové slová máte, namapujte si ich k stránkam (kategóriám, produktom, článkom) na vašom webe (napr. cez excel). Identifikujte, ku ktorým kľúčovým slovám už máte stránku (napr. kategóriu alebo produkt) a ku ktorým nie. K tým kľúčovým slovám, ktoré nemáte pokryté vlastnou stránkou, vytvorte vlastnú kategóriu, parametrickú kategóriu alebo blogový článok.
Následne do jednotlivých podstránok (kategórií, produktov či článkom) zakomponujte kľúčové slová:
- Názvov produktov a kategórií (H1 nadpisu),
- Popisov produktov, popisov kategórií
- Niektorých H2 a H3 podnadpisov.
- do Meta Title a Meta Descriptionu (tak ako vyplníte tieto dve polia, tak sa zobrazí daná podstránka, kategória, produkt vo vyhľadávaní)
- URL adries (pozor ale, ak zmeníte URL existujúcej stránky, je na nej potrebné natsaviť 301 presmerovanie – našťastie eshop-rychle to obvykle nastavuje automaticky pri zmene URL)
- a alt textov obrázkov.
Naplno teda v nastaveniach kategórií a produktov na eshop-rychle využívajte Pokročilé nastavenia.
Dajte si však pozor na kanibalizáciu kľúčovými slovami. Potrebujete, aby 1 kľúčové slovo bolo optimalizované len jednou podstránkou. Ak na jedno kľúčové slovo optimalizujete viac podstránok, budú stránky medzi sebou súperiť a Google sa nebude vedieť rozhodnúť, ktorú z nich má vo vyhľadávaní zobrazovať, čím ohrozíte získanie dobrých pozícií.
Napr. takto by mohlo vyzerať nastavenie SEO na 2 rozličných kategóriách:
4. Vytvorte unikátny obsah do popisov kategórií, využite aj popis pod produktami
- Vytvorte kvalitné, relevantné a originálne popisy pre každú kategóriu vášho e-shopu.
- Využite v textoch kľúčové slová, ktoré ste si identifikovali, a začleňte ich do týchto popisov, ale vždy dbajte na to, aby texty boli plynulé a pútavé pre používateľov a pomohli im s výberom produktov v danej kategórií
- Nezabúdajte, že ku každému kľúčovému slovu máte vytvorenú len jednu kategóriu (aby ste predišli kanibalizácií)
- Rozdeľte texty tak, že prvé 3-4 vety sa zobrazia nad produktami, a zvyšok popisu dajte do dlhého popisu pod produkty – toto je vlastnosť, ktorá sa nám na eshop-rychle páči. Zákazníci tak uvidia hneď na začiatku kategórie len pár úvodných viet textu (ideálne s predajnými argumentami), a potom hneď produkty.
- Texty naformátujte a rozčleňte ich podnadpismi (H2, H3…)
5. Vytvorte parametrické kategórie (ak je to vhodné)
Pre kľúčové slová týkajúce sa parametrov vašich produktov, ku ktorým nemáte vhodnú kategóriu, môžete vytvoriť parametrickú kategóriu a zahrnúť v nej všetky produkty s daným parametrom.
Napríklad, ak predávate oblečenie, a máte kategóriu Pánske tričká, a z analýzy kľúčových slov zistíte, že ľudia vyhľadávajú aj slovo “Pánske tričká s nápisom“, môžete buď:
- Vytvoriť klasickú podkategóriu “Pánske tričká s nápisom”
- Alebo pridať paramater “tričko s nápisom”, a Parametrickú kategóriu “Pánske tričká s nápisom”, do ktorej sa automaticky budú generovať produkty s daným parametrom
6. Vytvorte unikátny obsah do najdôležitejších a najvýkonnejších produktov
Vždy sa snažte, aby ste mali popisy produktov čo najunikátnejšie. Ak používate rovnaké popisy produktov (od dodávateľa), ako ostatné eshopy, len ťažko s danými produktami predbehnete na Google konkurenciu.
Preto sa aspoň na najdôležitejších a najpredávanejších vytvoriť unikátny popis produktu.
7. Podporte kategórie blogovými článkami zameranými na long-tail kľúčové slová
Ak pri analýze kľúčových slov zistíte, že ľudia majú ohľadne vašich produktov určité otázky, ktoré vyhľadávajú, vytvorte na každú otázku vlastný blogový článok.
Napríklad, ak predávate investičné zlato, ľudia zvyknú na Google vyhľadávať tému “ako investovať do zlata”. Je to ideálna téma na napísanie podporného SEO článku.
8. Prelinkujte súvisiace články, kategórie a produkty
Naplno využite v produktov možnosti súvisiacich produktov a podobných produktov, aby ste súvisiace produkty medzi sebou prelinkovali.
Podobne, ak píšte blogový SEO článok na tému, ktorá súvisí s vašim produktom, pridajte do článku link na daný produkt či kategóriu. Pomôže vám to rozdistribuovať autoritu naprieč celým webom.
Interným prelinkovaním tiež Google ukážete, ktoré produkty a kategórie považujete za eshope za najdôležitejšie.
9. Podporte autoritu e-shopu kvalitnými a relevantnými spätnými odkazmi
Spätné odkazy sú stále jedným z najsilnejších faktorov, ktoré ovplyvňujú pozície vášho eshopu vo vyhľadávaní.
Získajte odkazy (linky) z autoritatívnych webov vo vašom odvetví prostredníctvom:
- partnerstiev,
- spoluprác
- alebo publikovania článkov.
Zamerajte sa na kvalitu odkazov, nie na kvantitu.
10. Vyhodnocujte SEO cez Google Analytics
Vyhodnocovanie je kľúčové pre úspešnosť vašich SEO aktivít. Sledovanie organickej návštevnosti, správania používateľov a konverzií cez nástroje ako Google Analytics vám poskytne potrebné dáta na to, aby ste mohli optimalizovať svoju SEO stratégiu.
Radi vám pomôžeme so SEO na eshop-rychle
Ak hľadáte odbornú pomoc pri optimalizácii vášho e-shopu na eshop-rychle, neváhajte nás kontaktovať. Radi vám pomôžeme so SEO, získať lepšie pozície na Google a získať viac objednávok z organiky.