SEOSENSE

SEOSENSE

Hľadať na webe

Kľúčové slová a SEO: Vložte ich do týchto 11 miest!

klucove slova a seo

Kvalitný obsah je jedným z najdôležitejších aspektov optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). Ak však máte aj ten najlepší obsah, no vyhľadávače ako Google nedokážu pochopiť, o akom kľúčovom slove vlastne článok je, nemusí sa na danom slove vo vyhľadávaní vôbec zobraziť.

Preto by ste vybrané kľúčové slovo, na ktoré cielite, mali spomenúť na niektorých miestach v texte (prípadne mimo neho).

Nesnažte sa však Google oklamať.

Kľúčové slová vkladajte v texte len do tých miest, kde je to vhodné, kde to má zmysel a nesnažte sa umelo stránku preoptimalizovať. Píšte obsah pre užívateľov a používajte kľúčové slová v texte prirodzene.

Nebojte sa kľúčové slovo vyskloňovať, či nahradiť synonymom. Vyhľadávače dnes používajú sofistikované algoritmy, vďaka ktorým dokážu obsah na vašom webe veľmi dobre pochopiť.

Zapamätajte si, že cieľom umiestňovania kľúčových slov do textu nie je manipulovať výsledkami vyhľadávania, ale naznačiť Google, o čom obsah je a na akých frázach by ho mal vo vyhľadávaní zobrazovať.

Kde teda kľúčové slovo umiestniť?

1. URL

URL adresa vášho článku (resp. optimalizovanej cieľovej stránky) je prvým miestom, ktoré pri indexovom prehľadávaní povie vyhľadávačom, o čom cieľová stránka vlastne je. Preto sa pri písaní obsahu snažte vybrané kľúčové slovo vložiť do URL. Urobte URL krátku, výstižnú a vložte do nej kľúčové slovo.

Kľúčové slovo v URL
Kľúčové slovo v URL

2. Čo najviac vľavo v titulku stránky – Title Tagu

Ak by ste z týchto desiatich bodov mali možnosť vybrať len jeden, do ktorého by ste mohli vložiť kľúčové slovo, mal by to byť titulok stránky – Title Tag. Google používa Title Tag na to, aby čo najlepšie pochopil, o akej téme a kľúčových slovách je cieľová stránka. A čím je kľúčové slovo viac vľavo, tým má väčšiu váhu. Preto brand, svoju značku, umiestňujte v titulku stránky až na koniec.

Kľúčové slovo v Title Tagu
Kľúčové slovo v Title Tagu

3. Popis stránky – Meta Description

To, či vložíte kľúčové slovo do popisu stránky alebo nie, priamo neovplyvní pozície cieľovej stránky vo vyhľadávaní. Na rozdiel od Title Tagu, Google Meta Descritpion nepoužíva na to, aby určil, o akých kľúčových slovách cieľová stránka je. Ak však do neho kľúčové slovo vložíte, vyznačí sa vo vyhľadávaní hrubým – čo môže prilákať zrak ľudí vyhľadávajúcich na Google, a to môže zvýšiť šance na to, že kliknú práve na vašu stránku.

4. Do prvého nadpisu na stránke – H1

Podobne ako v prípade Title Tagu hlavné kľúčové slovo by nemalo chýbať ani v prvom nadpise na cieľovej stránke. Obvykle je prvým nadpisom hlavička H1, ktorá by mala byť práve jedna na každej stránke na vašom webe a tiež by mala byť tým najväčším nadpisom na danej stránke.

Kľúčové slovo v H1
Kľúčové slovo v H1

5. V prvých 150 slovách textu

Po hlavičke H1 nasleduje úvodný odstavec, ktorý vo veľkej miere rozhoduje o tom, či čitatelia článku ostanú na webe a prečítajú si váš obsah. Úvodným odstavcom by ste návštevníkov mali presvedčiť o tom, aby na vašej stránke zostali a prečítali si váš obsah. Zároveň do neho vložte kľúčové slovo (ideálne do prvých 150 slov textu), čo pomôže vyhľadávačom lepšie pochopiť, o čom daná stránka je.

Kľúčové slovo v úvode
Kľúčové slovo v úvode

6. V ďalších nadpisoch na stránke – H2, H3

Podnadpisy H2, H3, atď. zohrávajú dôležitú úlohu pri členení textu a jeho sprehľadňovaní. Pri tvorba obsahu určite rozčleňujte sekcie obsahu podnadpismi. Ľudia sa tak v článku dokážu lepšie orientovať, a zároveň to umožní aj vyhľadávačom lepšie pochopiť váš obsah. Do niektorých podnadpisov, ktoré sú na to vhodné, vložte aj kľúčové slovo, prípadne jeho synonymum, príbuzný výraz či long-tail variant.

 

Kľúčové slovo v nadpise H2
Kľúčové slovo v nadpise H2

7. Prirodzene do ďalších odsekoch textu, spolu so synonymami kľúčových slov

Nesnažte sa však váš text nasilu prepchať kľúčovými slovami. Hustota použitia kľúčového slova už dávno nehrá v SEO úlohu. Pri tvorbe obsahu sa vám však hlavné kľúčové slovo bude pravdepodobne občas v texte vyskytovať prirodzene. Nezabudnite ho občas vymeniť za synonymum, či použiť long tail frázy. Taktiež by ste v texte mali používať relevantné slová (respektíve sety relevantných slov), ktoré s danou témou, o ktorej píšete, neodmysliteľne súvisia.

8. Do názvu súboru obrázku

V kvalitnom obsahu sa často vyskytuje grafika a obrázky, ktoré ho obohacujú, a ktoré pomáhajú čitateľom lepšie pochopiť vysvetľovaný obsah. Pokiaľ do obsahu nahrávate obrázok, ktorý súvisí s kľúčovým slovom, skúste kľúčové slovo zakomponovať do názvu súboru obrázku. Google tak lepšie pochopí, o čom obrázok je. Názov súboru obrázku by však vždy mal vystihovať to, čo sa na obrázku nachádza. Takže ak obrázok s vašim kľúčovým slovom nesúvisí, nevkladajte ho tam. Do názvu obrázku nevkladajte diakritiku a slová oddeľujte pomlčkami.

Kľúčové slovo v názve súboru obrázku
Kľúčové slovo v názve súboru obrázku

9. Do alt tagu obrázku

Keďže Google obrázky nevidí, spolieha sa na názov súboru a Alt Text (alternatívny popis obrázku), aby pochopil, o čom obrázok je. Takže ak obrázok, ktorý do článku/stránky nahrávate súvisí s kľúčovým slovom, skúste ho tam vložiť. Alt text by mal stručne (do 5-slov) opisovať, o čom obrázok je. V tomto prípade používajte aj diakritiku a medzery. Pri tvorbe Alt Textu sa spýtajte sami seba: ako by som stručne mohol tento obrázok opísať niekomu, komu sa nezobrazí?

Kľúčové slovo v alternatívnom popise obrázku
Kľúčové slovo v alternatívnom popise obrázku

Čo všetko by malo byť súčasťou SEO procesu pri optimalizácii obrázkov? Prečítajte si o tom viac v našom článku: SEO a obrázky: Optimalizujte ich správne.

10. Do anchor textu

Anchor text je úryvok textu, z ktorého vedie link na inú stránku. Google anchor text používa na to, aby lepšie pochopil, o čom (o akom kľúčovom slove) je cieľová stránka na ktorú z anchor textu smeruje link. Takže keď budete niektorý zo svojich článkov, textov písať v inom článku, neodkazujte naň z anchor textu „tu“. Snažte sa preto do anchor textu šikovne zakomponovať aj kľúčové slovo. V tomto prípade sa teda kľúčové slovo nevyskytuje priamo na cieľovej stránke, ale na inej, z ktorej sa na stránku odkazuje.

Kľúčové slovo v anchor texte
Kľúčové slovo v anchor texte

11. Do záverečného odstavca

A nakoniec, podobne ako ste vložili kľúčové slovo do úvodného odstavca, vložte ho aj do záveru vášho článku.

Kľúčové slovo v závere článku
Kľúčové slovo v závere článku

Záver

Tieto tipy na vkladanie kľúčových slov do textu využijete hlavne vtedy, ak píšte dlhší článok. V iných prípadoch, keď budete tvoriť kratší obsah, možno nevložíte kľúčové slovo do všetkých 11 z vyššie uvedených bodov. A to je úplne v poriadku. Váš obsah by mal byť v prvom rade dobre čitateľný a hodnotný pre užívateľov. A čo je dobré pre užívateľov, je dobré aj pre Google.

 

 

 

Facebook
Twitter