Ako získať viac klientov pre účtovnú firmu pomocou SEO?

Viac klientov pre účtovníctvo (účtovnú firmu) vďaka SEO

10 tipov ako môžete získať viac objednávok pre vašu účtovnú firmu pomocou SEO

Ste účtovník, alebo vediete účtovnú firmu, máte vlastnú webovú stránku, ale zdá sa, že potenciálni zákazníci ju jednoducho nevedia nájsť?

Ak váš web neprináša požadovanú návštevnosť ani objednávky od nových klientov, je čas zamerať sa na zlepšenie vašej online prítomnosti.

SEO, alebo optimalizácia pre vyhľadávače, je kľúčom k zvýšeniu viditeľnosti vášho webu vo výsledkoch vyhľadávania na Google, Bingu a v ďalších vyhľadávačoch.

V tomto článku vám predstavím moje tipy, ktoré vychádzajú z mojich skúseností SEO špecialistu, počas ktorých som pomohol zlepšiť pozície na Google a získať viac objednávok z vyhľadávačov pre desiatky lokálnych firiem, vrátane niekoľkých účtovníkov a účtovných firiem.

Je SEO vhodné pre účtovnú firmu?

Neexistuje nič silnejšie, ako byť na prvom mieste vo výsledkoch vyhľadávania na Google na relevantných kľúčových slovách.

Je to spôsob, ako dostať vaše účtovné služby, či služby daňového poradenstva priamo pred ľudí, ktorí už hľadajú účtovníka, alebo konkrétny typ služby, ktorý ponúkate. To znamená, že o službu už majú záujem (to je rozdiel oproti reklamám na sociálnych sieťach, ktoré sa zobrazujú aj tým ľuďom, ktorí o službu momentálne nemajú záujem).

Výzvou pri SEO je nájsť stratégiu, ktorá skutočne prinesie výsledky. SEO je strašne široká oblasť, musíte sa zamerať na tých kľúčových 20% činností, ktoré vám prinesú 80% výsledkov.

Ako SEO a digitálny marketing pomôžu účtovným firmám získať viac nových klientov?

  1. SEO ako súčasť digitálneho marketingu predstavuje súbor techník pre optimalizáciu webu, ktoré zvyšujú jeho dohľadateľnosť pre špecifické kľúčové slová. Napríklad, ak ste účtovník pôsobiaci v Bratislave, budete chcieť, aby sa váš web na Google zobrazoval na slovách ako “Účtovníctvo Bratislava” alebo “Jednoduché účtovníctvo Bratislava”.
  2. Pomocou SEO optimalizujete prvky na svojom webe tak, aby Google čo najlepšie pochopil, že ste (v našom ukážkovom prípade) účtovník pôsobiaci v Bratislave, a že vás má na danom kľúčovom slove zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania.
  3. Vďaka optimalizácií tak viete zvyšovať relevanciu vášho webu na vybrané kľúčové slová, čo vedie k lepším pozíciám na Google
  4. Lepšie pozície na Google (a ďalších vyhľadávačoch) následne vedú k vyššej návštevnosti webu
  5. A vyššia návštevnosť (na relevantných kľúčových slovách) môže následne viesť k vyššiemu množstvu objednávok. (Nesmiete ale zabudnúť ani na optimalizáciu vášho webu aj pre konverzie – aby bolo pre potenciálneho zákazníka čo najjednoduchšie vykonať želanú akciu – odoslať formulár/zavolať vám so záujmom o vaše účtovné služby. Inak vyššia návštevnosť nemusí vyústiť k navýšeniu objednávok)

Aby som to zhrnul, SEO pomôže účtovným firmám:

  1. Zlepšiť pozície na Google
  2. Navýšiť organickú návštevnosť webu
  3. A získať tak viac odoslaní formuláru a telefonátov so záujmom o účtovné služby

SEO je jednou z najlepších stratégií získavania zákazníkov, ktoré môže účtovná firma využiť

Keď vaši potenciálni zákazníci hľadajú účtovné služby na Google a vy sa zobrazujete medzi prvými výsledkami vyhľadávania, pomôže vám to získať pre váš web kvalitnú návštevnosť od ľudí, ktorí majú reálne záujem o službu.

Samozrejme, vašim najsilnejším marketingovým kanálom pravdepodobne ostane odporúčanie od známych, či od spokojných klientov, napriek tomu má zmysel pridať SEO do vášho marketingového mixu.

  • Aj keď sa na Google vo výsledkoch vyhľadávania často zobrazujú ako prvé platené reklamy (Google Ads), ľudia rozpoznajú, že ide o platené umiestnenie a v mnohých prípadoch preskočia reklamy a kliknú na organické výsledky, ktoré považujú za dôveryhodnejšie.
  • Google Ads je síce tiež skvelým zdrojom návštevnosti (a klientom odporúčam, aby popri SEO využívali aj Google Ads), musíte však pri nich platiť za každé kliknutie na vašu reklamu. Tým pádom musíte neustále mesiac čo mesiac investovať veľké sumy do reklamy a keď reklamy vypnete, prestanete sa na kľúčových slovách zobrazovať a stopnete tým aj tok klientov z reklamy. SEO, na druhej strane, generuje návštevnosť, za ktorú nemusíte platiť, pretože vďaka nemu sa budete zobrazovať v organických výsledkoch vyhľadávania. Samozrejme, musíte investovať do správnych zdrojov, aby ste sa dostali na prvé miesta na Google, ale keď už túto pozíciu získate, Google vám poskytuje bezplatnú návštevnosť a potenciálnych klientov.
  • Hoci je SEO vysoko konkurenčné, z dlhodobého hľadiska je vďaka tomu lacnejšie ako PPC reklama.

10 Tipov ako robiť SEO pre účtovnú firmu tak, aby vyústilo do väčšieho množstva objednávok

Toto sú moje overené tipy, ktoré vychádzajú z mojej viac ako 4-ročnej praxe SEO špecialistu, počas ktorej som pomohol desiatkam firiem optimalizovať web pre vyhľadávače a získať tak viac zákazníkov.

1. Optimalizujte Google My Business profil a získajte naň recenzie

Pri lokálnych výsledkoch vyhľadávania (napr. keď váš potenciálny zákazník napíše do Google: “Účtovníctvo Zvolen”) sa v mnohých prípadoch medzi prvými výsledkami na Google zobrazí Google mapa daného mesta s vyznačenými Google profilmi účtovných firiem z daného mesta. Preto by ste mali mať ako Účtovná firma Google My Business profil, a čo najlepšie ho optimalizovať, vyplniť a získať naň recenzie.

2. Nájdite kľúčové slová, ktoré vaši zákazníci hľadajú na Google

Na to, aby ste vedeli, na ktorých kľúčových slovách sa chcete na Google zobrazovať, potrebujete získať dáta o ich hľadanosti. Potrebujete zistiť, ako potenciálni klienti hľadajú vašu službu. Vďaka tomu budete vedieť, na ktoré kľúčové slová máte váš web optimalizovať pomocou SEO (a na ktoré spustiť Google Ads reklamy).

Kľúčové slová pre SEO pre účtovnú firmu
Kľúčové slová pre SEO pre účtovnú firmu

V prípade účtovnej firmy môžu byť vhodnými kľúčovými slovami na zameranie napr.:

  • “Účtovníctvo + názov mesta”
  • “Účtovné služby + názov mesta”
  • “Jednoduché účtovníctvo + názov mesta”
  • “Podvojné účtovníctvo + názov mesta”
  • “Daňové priznanie + účtovný rok”
  • “Účtovníctvo + názov softvéru, v ktorom účtujete”
  • “Účtovné poradenstvo online”
  • “Daňové poradenstvo online”
  • a podobne

Preto použite jeden z týchto nástrojov, aby ste si spravili jednoduchú analýzu kľúčových slov:

3. Vytvorte podstránky pre každú službu, ktorú ponúkate

Vďaka analýze kľúčových slov viete, aké kľúčové slová spojené s vašimi službami vaši potenciálni zákazníci hľadajú na Google. Teraz vytvorte na vašom webe samostatnú podstránku pre každý typ služby, ktorý ponúkate. Vychádzajte hlavne z analýzy kľúčových slov, pri ktorej vidíte, aké typy účtovných služieb ľudia hľadajú.

Môžete mať napr. samostatnú podstránku pre:

  • Jednoduché účtovníctvo
  • Podvojné účtovníctvo
  • Mzdové účtovníctvo
  • Daňové priznania
  • Založenie s.r.o.
  • Daňovú optimalizáciu
  • Účtovné poradenstvo
  • Daňové poradenstvo

Následne do každej z podstránok služieb vytvorte kvalitný a unikátny obsah, a optimalizujte stránku pre konverzie – aby bolo pre vašich potenciálnych zákazníkov jednoduché vás kontaktovať.

4. Komunikujte vaše silné stránky, konkurenčnú výhodu a špecializáciu textami na webe

Robíte niečo lepšie ako vaša konkurencia? Aké sú vaše silné stránky?

Ktoré problémy potenciálnych klientov viete vyriešiť lepšie, než ktorákoľvek iná účtovná firma?

Napr., viete založiť s.r.o. rýchlejšie a efektívnejšie než iné firmy? Spracujete daňové priznania typu B rýchlejšie než ktokoľvek iný? Špecializujete sa na príjmy zo zahraničia? Viete klientovi pomôcť zdaniť príjmy z tradingu na FOREXe či z kryptomien?

Komunikujte vašu špecializáciu textami na webe, aby potenciálny klient videl, že  ste to práve vy, kto mu vie pomôcť vyriešiť problém, ktorý má.

Špecializujete sa na niektorý účtovný program, napr. Oberon, Pohoda alebo Omega?

Komunikujte to textami na webe. V niektorých prípadoch sa totiž stáva, že potenciálni klienti hľadajú účtovníka, ktorý účtuje práve v konkrétnom účtovnom programe:

  • či už kvôli preneseniu údajov z predchádzajúceho účtovníctva,
  • alebo z toho dôvodu, že eshop alebo skladový systém klienta je napojený práve na daný účtovný program, a tak je pre neho najjednoduchšie nájsť si nového účtovníka, ktorý s daným účtovným programom pracuje.

5. Nastavte na stránkach služieb on-page SEO a použite v Title Tagoch mesto, v ktorom pôsobíte

Teraz každú z podstránok služieb optimalizujte:

  • Použite Title Tag v tvare: [Názov služby] [Mesto] | [Názov Brandu]
  • Meta Description by mohol vyzerať takto: Spoľahlivé [Názov služby] v [Mesto]. Nechajte nás postarať sa o čísla, zatiaľ čo vy sa budete sústrediť na rast vašej firmy.
Title Tag pre účtovnú firmu
Title Tag pre účtovnú firmu

Samozrejme, toto je len náčrt toho, ako by Title Tagy a Meta Descriptiony na vašej webstránke mohli vyzerať. Dôležité je, aby:

  • každá stránka na webe mala vlastný jedinečný Title Tag,
  • aby ste v Title Tagu podstránok služieb vždy spomenuli názov služby, ktorá sa týka danej stránky a mesto, v ktorom podnikáte

Title Tagy sú totiž najdôležitejším miestom na webe, kde by ste mali umiestniť kľúčové slová. Sú jedným z hlavných faktorov, pomocou ktorých sa algoritmus Google snaží pochopiť, o čom daná podstránke je a na akých slovách ju má vo vyhľadávaní zobrazovať.

Snažte sa tiež kľúčové slová spomenúť prirodzene v textoch na webe a v podnadpisoch.

6. Vylepšite technické SEO a rýchlosť webu

Rýchlosť webu je jedným z najdôležitejších aspektov technického SEO, ktoré musíte riešiť. Obvykle, ak váš web beží na platforme ako WordPress, s technickým SEO nebudete mať problém. Stačí, ak optimalizujete rýchlosť buď pomocou:

  • plateného pluginu WP Rocket
  • free pluginu WP Fastest Cache

Dôležité je, aby ste na Cache používali len jeden plugin.

7. Optimalizujte obrázky a vyplňte im Alt Tag

Nenahrávajte na web obrázky v rozmere napr. 2800 x 1900 px v kapacite 4mb – to by výrazne spomalilo načítavanie stránky. Použite vždy len takú veľkosť obrázku, aká je reálne potrebná na jeho zobrazenie. Kapacitu obrázkov môžete skomprimovať napr. pomocou TinyJPG.

Obrázkom použitým na webe vždy vyplňte Alt Text a tam, kde je to vhodné, použite v Alt Texte kľúčové slovo.

8. Posilnite autoritu domény vášho webu spätnými odkazmi

Spätný odkaz (alebo backlink) je hypertextový odkaz (link, preklik) na inej webovej stránke, ktorý vedie späť na váš web. Predstavte si, že by web pravda.sk publikoval článok o najnovších účtovných novinkách, a spomenul v nej vašu firmu (aj s preklikom na váš web) ako zdroj. To je spätný odkaz.

Google berie do úvahy počet a kvalitu odkazov, ktoré vedú na vašu stránku, pretože to považuje za signál dôveryhodnosti a relevancie.

Ak na vašu stránku odkazuje viac kvalitných a relevantných webov (napríklad weby z finančného, podnikateľského alebo účtovného sektoru), Google usudzuje, že váš obsah je hodnotný a mal by ho zobraziť vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

Prvotné spätné odkazy môžete získať z kvalitných firemných katalógov, na ktorých si vytvoríte profil a uvediete v ňom váš web – napr. zoznam.sk alebo azet.sk.

Ďalšie odkazy môžete získať z webov vašich partnerov. Napríklad, ak spolupracujete s právnikmi, finančnými poradcami alebo podnikateľskými združeniami, môžete ich poprosiť, či by do svojej stránky pridali odkaz na váš web, napr. zo sekcie partneri.

9. Optimalizujte web pre konverzie

Snažte sa v rámci textov na webe a rozvrhnutia sekcií či tlačidiel uľahčiť klientovi to, aby vás kontaktoval so záujmom o spoluprácu. Urobte klikateľné tel. čísla, emailové adresy a pridajte na web tlačidlá smerujúce na kontaktný formulár.

Môžete mať aj to najlepšie SEO, najlepšiu reklamu, ale ak sa potenciálny klient nevie orientovať na webe a nevie, ako vás z neho môže kontaktovať, nebude to mať žiaden efekt.

10. Tvorte podporných obsah v podobe blogových článkov, účtovných noviniek, daňových aktualít

Blogové články pri SEO nie sú až také dôležité, ako stránky služieb (pretože skôr sa vašim klientom stane človek, ktorý hľadá vašu službu, než človek, ktorý hľadá informačnú tému spojenú s vašim článkom), sú však skvelým prvkom na podporu hlavných kľúčových slov, budovanie tematickej relevancie webu, budovanie brandu a získavanie návštevnosti na web.

  • Pomocou blogových článkov a noviniek môžete odpovedať na otázky, ktoré sa vás klienti často pýtajú
  • Môžete vysvetliť, aký dopad budú mať najnovšie legislatívne zmeny na výšku dane firiem
  • Môžete vysvetliť komplikovanejšie účtovné témy a problémy, ako je napr. prenesenie daňovej povinnosti, registrácia pre DPH podľa 7a, platba DPH z prijatej služby zo zahraničia, stavebné práce v zahraničí a DPH a podobne

A keď budú potenciálny klienti hľadať odpovede na svoje otázky (problémy) na Google, môžu natrafiť na váš článok a stať sa vašim klientom, pretože uvidia, že sa do danej problematiky rozumiete a viete im pomôcť.

Tvorba blogových článkov je však len podporným prvkom, preto by ste sa jej nemali venovať na úkor iných SEO činností navrhnutých v tomto článku, a nechať si ju až nakoniec, keď budete mať zvládnuté všetky ostatné body. Optimalizácia stránok služieb (stránok, ktoré vám prinášajú zákazky) má vždy vyššiu prioritu.

Bonus 1: Spustite na kľúčové slová aj vyhľadávacie kampane v Google Ads

Keďže vďaka analýze kľúčových slov viete, aké slová vaši klienti na Google vyhľadávajú, nemusíte ostať len pre SEO. Môžete tieto informácie využiť v rámci Google Ads a spustiť reklamy, ktoré sa budú zobrazovať na vašich kľúčových slovách vo vyhľadávaní na Google. Získate tak viac miesta na prvej strane Google (1 organický výsledok v rámci SEO + 1 platený výsledok v rámci Google Ads).

Google Ads tiež môžete prioritizovať na tých kľúčových slovách, na ktorých sa vám ešte pomocou SEO nepodarilo dostať na prvé miesta.

Bonus 2: Monitorujte konverzie cez Google Analytics

Aby ste vedeli, či vaša SEO stratégia alebo reklama cez Google Ads fungujú, mali by ste v rámci Google Analytics merať ciele. To vám poskytne neoceniteľné dáta o tom, čo funguje a čo nie, na čo sa ďalej zamerať, čo prináša najviac objednávok, a kde v rámci stratégie viac zatlačiť, alebo od čoho upustiť.

Samozrejme, keď budete merať analytiku, nezabudnite na správnu implementáciu Cookie lišty a Google Consent Mode.

Radi vám pomôžeme zlepšiť pozície na Google a získať viac klientov

Ak máte pocit, že by webstránka vášho účtovníctva mohla dosiahnuť lepšie výsledky, alebo neviete, kde presne začať, radi vám pomôžeme. Napíšte nám správu, a spoločne pripravíme SEO stratégiu, ktorá pomôže vášmu biznisu rásť.

Facebook
Twitter