Ako sme dostali firemný web na 3. miesto vo vyhľadávaní na Google

SEO pripradova studia

SEO pripradova studia

Získavanie vyšších pozícií webstránky na Google je náročná úloha. Celý tento proces je zameraný na zvyšovanie kvality webu a jeho obsahu. Zároveň musíte počas celého procesu dodržiavať najlepšie praktiky zo SEO odboru, aby Google vedel vašu stránku ľahko prečítať a bezproblémovo určiť, o čom vlastne je, a vďaka tomu ju zobrazovať na relevantných kľúčových slovách vo vyhľadávaní.

Aby ste však tento proces správne aplikovali, musíte mať z oblastí SEO hlboké znalosti, ktorých získavanie si vyžaduje čas a štúdium. A pokiaľ ste zaneprázdnený podnikateľ, ktorý nemá čas venovať sa svojej webstránke, jej úpravám a tvorbe obsahu, len ťažko môžete sami docieliť to, aby sa zobrazovala na popredných miestach vo vyhľadávaní na Google.

Našťastie, optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) je činnosť, ktorú môžete ľahko outsourcovať a dať ju na starosti špecialistom, ktorí majú v tejto oblasti široké znalosti. Pomôžu vám tak upraviť a spravovať váš web tak, aby sa na relevantných kľúčových slovách zobrazoval čo najvyššie vo vyhľadávaní na Google.

A ako môže takáto spolupráca prebiehať a akým činnostiam by sa na vašom webe SEO špecialista mohol venovať?

Aby ste tento proces lepšie pochopili, pripravili sme si pre vás prípadovú štúdiu o tom, ako sme novému klientovi pomohli posunúť jeho web zo 14. miesta na 3. miesto vo vyhľadávaní na Google za menej než dva mesiace.

Definovanie úlohy

V januári 2022 sme začali spolupracovať s klientom, ktorého firemná webová stránka v posledných rokoch strácala na Google pozície a prepadávala sa vo vyhľadávaní stále nižšie a nižšie. Klient mal vybrané jedno lokálne kľúčové slovo, ktoré mu v minulosti (kým sa ešte nachádzal na prvej strane vyhľadávania) prinášalo množstvo konverzii (objednávok) z webu.

Kľúčové slovo malo tvar: “zameranie firmy + lokalita”.

Klient však web dlhé roky neaktualizoval a ako prichádzali na trh nové a nové firmy, ktoré sa na svojich weboch venovali SEO, vytlačili ho z prvej strany Google až na 14. miesto vo vyhľadávaní (2. strana). Klient tak prichádzal o objednávky, ktoré predtým vďaka výbornému postaveniu vo výsledkoch vyhľadávania získaval.

Cieľ

Pri úvodnej konverzácii sme si s klientom stanovili jasný cieľ:

Dostať web na prvú stranu vo vyhľadávaní na Google na jeho hlavnom kľúčovom slove do 3 mesiacov.

Pri analýze výsledkov vyhľadávania na prvej strane Google sme zistili, že cieľ je splniteľný, pripravili sme kroky, ktoré boli potrebné na jeho dosiahnutie a pustili sme sa do spolupráce.

SEO stratégia, ktorú sme zvolili

Akú stratégiu sme zvolili na dosiahnutie cieľa a ako sme postupovali?

1. Technický SEO Audit

Začali sme technickým SEO auditom, ktorým sme identifikovali slabé technické stránky webu. Zistili sme, že výkonnosť webu vo vyhľadávaní brzdia závažné technické nedostatky, a to:

  • Absencia SSL certifikátu
  • Duplicitný obsah na www a non-www verzii webu
  • Absencia sitemapy (mapy webu) a súboru robots.txt
  • Neskomprimované obrázky
  • Kanibalizácia kľúčových slov (pôvodná webstránka zameriavala hlavné kľúčové slovo “zameranie firmy + lokalita” všetkými svojimi podstránkami, ktoré tak medzi sebou súperili vo vyhľadávaní a vzájomne sa oslabovali).
  • Nejasná hlavičková štruktúra (na viacerých podstránkach sa nenachádzali H1 hlavičky a ďalšie mnohé hlavičky H2, H3 neboli používané v správnej postupnosti)

 

Naše riešenie:

  • Nainštalovali sme SSL certifikát
  • Nastavili sme trvalé 301 presmerovania non-www verzie na www verziu webu, rovnako ako aj presmerovania z http na https, aby sme predišli duplicitnému obsahu
  • Založili sme účet v Google Search Console, vygenerovali sme mapu webu (sitemap) a súbor robots.txt
  • Zmenšili a skomprimovali sme obrázky
  • Zvolili sme jednu stránku, ktorou sme cielili na hlavné kľúčové slovo. Z ostatných stránok sme odstránili problém kanibalizácie kľúčovými slovami
  • Zadefinovali sme práve jednu H1 hlavičku na každej podstránke na webe a upravili hlavičkovú štruktúru

 

2. Analyzovali sme obsah konkurentov

Po zlepšení technického SEO sme začali analyzovať konkurentov, ktorý sa vo vyhľadávaní na Google zobrazovali pred klientovým webom. Pozerali sme sa na tieto kritické oblasti:

  • Aký typ obsahu funguje pre konkurentov, ktorí sú vo vyhľadávaní na prvých miestach?
  • Ako majú nastavené štruktúrované dáta?

 

Naše riešenie: 

  • V spolupráci s klientom sme na našu cieľovú stránku (tú, ktorou sme zameriavali hlavné kľúčové slovo), vytvorili obsah, pričom sme naň aplikovali najlepšie on-page SEO praktiky
  • Nastavili sme štruktúrované dáta na webe tak, aby čo najlepšie vystihovali zameranie webu

 

3. Získali sme spätné odkazy

Analyzovali sme, aké spätné odkazy majú naši konkurenti. Klientov web mal len jeden spätný odkaz a veľmi nízku autoritu webu, preto sme sa zamerali aj na túto oblasť.

  • Identifikovali sme “backlink gap” – t.j. stránky, z ktorých získavajú spätné odkazy konkurenti, zatiaľčo klientov web z nich spätné odkazy nemá
  • Spolu s klientom sme spravili brainstorming nápadov na identifikovanie príležitostí pre linkbuilding

 

Naše riešenie:

  • Získali sme spätné odkazy z 10 domén, na ktorých mali spätný odkaz aj konkurenčné stránky
  • Oslovili sme weby s podobným zameraním a dohodli sme sa na publikácii 3 PR článkov

 

Výsledok

Výsledky našej práce boli vidieť už po prvých krokoch aplikovania nášho SEO postupu.

Po technickom audite a vyriešení technických nedostatkov sa web do 10 dní posunul na 10. mieste vo vyhľadávaní na hlavnom kľúčovom slove, čím sme okamžite dosiahli náš cieľ (10. miesto je posledným miestom vo vyhľadávaní na prvej strane Google).

Tam však naša práca nekončila.

Po pridaní obsahu, nastavení najlepších praktík on-page SEO a získaní spätných odkazov sa web posunul až na 3. miesto vo vyhľadávaní, hneď za svojich 2 najväčších rivalov. A to všetko za menej než 2 mesiace.

Zadaný cieľ sme dosiahli k maximálnej spokojnosti.

Nekončíme však ani tým.

Ďalší postup?

V spolupráci pokračujeme aj naďalej. Novým cieľom je získať vytúžené prvé miesto vo vyhľadávaní na hlavnom kľúčovom slove. Aká je naša stratégia na jeho získanie?

  • Posilňovať autoritu webu relevantnými spätnými odkazmi
  • Zvýšiť tematickú relevanciu webu a uzavrieť “content gap”, ktorý vznikol medzi klientovou stránkou a jeho konkurentmi.

Záver

Správne zvolenou SEO stratégiou sa nám podarilo dosiahnuť cieľ, ktorí sme si s klientom stanovili, a podarilo sa nám posunúť web na prvú stranu vo vyhľadávaní na Google.

Čelíte podobnému problému? Nezobrazuje sa vaša firemná webstránka na popredných miestach vo vyhľadávaní na Google? Nezáväzne nás kontaktuje. Vyhodnotíme súčasný stav vášho webu a určíme, či vieme pomôcť aj vám. Tešíme sa na prípadnú spoluprácu.

 

Facebook
Twitter