YouTube SEO: Zvýšte počet pozretí Vašich videí

Máte svoj vlastný YouTube kanál, pridávate naň videá, ale ľudia ich nepozerajú? Pravdepodobne ste pri zverejňovaní videí vynechali jeden základný krok, ktorý vie zvýšiť počet pozretí vášho videa, a tým je YouTube SEO.

Vďaka YouTube SEO môžete optimalizovať svoje videá tak, aby ich ľudia čo najľahšie našli. Preto skúste na svojom YouTube kanáli aplikovať týchto 7 jednoduchých SEO tipov.

YouTube SEO

  1. Zistite, čo ľudia vyhľadávajú
  2. Použite kľúčové slová v názve videa
  3. Používajte hashtagy nad názvom videa
  4. Vložte kľúčové slovo do názvu súboru videa
  5. Optimalizujte popis videa
  6. Vytvorte pútavý úvodný obrázok
  7. Kvalita obsahu na prvom miesta

1. Zistite, čo ľudia vyhľadávajú

“Každá optimalizácia pre vyhľadávače začína kľúčovými slovami.” SEO pre YouTube nie je žiadnou výnimkou.

Na to, aby si vaše video na YouTube pozrelo čo najviac ľudí, potrebujete najprv vedieť, aké kľúčové slová týkajúce sa témy vášho videa ľudia najčastejšie vyhľadávajú.

Na to môžete použiť klasické našeptávače – návrhy, ktoré ohľadom témy navrhne Google alebo Youtube. Takže ak je napríklad vašou témou Fantasy Premier League, iba napíšte toto kľúčové slovo do YouTube a do Google a poznačte si, aké ďalšie variácie tohto kľúčového slova vám vyhľadávače našeptajú.

YouTube SEO: Kľúčové slová z YouTube suggestions
YouTube SEO: Kľúčové slová z YouTube návrhov
YouTube SEO: Kľúčové slová z Google
YouTube SEO: Kľúčové slová z Google z návrhov

Ďalej môžete na analýzu kľúčových slov použiť aj klasické nástroje ako Google AdWords (iba ak máte Google Ads účet), Ubersuggest alebo keywordtool.io.

V prípade, že si vyberiete posledný spomínaný nástroj, môžete si v ňom priamo vyhľadať kľúčové slová, ktorá ľudia vyhľadávajú nielen na Google, ale aj na YouTube.

TipVyberte si kľúčové slová, ktoré sú často vyhľadávané aj na YouTube, aj na Google. Získate tak možnosť, že vaše video nájdu ľudia, ktorí dané kľúčové slová hľadajú tiež na Google – takže okrem pozretí svojich videí z YouTube, získate pozretia (návštevnosť na videá) aj z Google.

2. Použite kľúčové slová v názve videa

Vďaka analýze kľúčových slov zistíte, aké frázy týkajúce sa témy vášho videa ľudia vo vyhľadávaní používajú. Teraz potrebujete na tieto kľúčové slová optimalizovať názov svojho videa. Zabezpečíte tak, aby pri vyhľadávaní daného slova ľudia našli vaše video.

Samozrejme, vybrané kľúčové slovo musí zodpovedať tomu, čo ľudia vo videu nájdu.

Vybrané kľúčové slovo by ste teda mali umiestniť do názvu vášho videa. Algoritmus YouTube potom “pochopí”, že vaše video je o danom kľúčovom slove, a bude ho na ňom vo vyhľadávaní zobrazovať.

Nielen kľúčové slová, ktoré si vyberiete, ale aj názov videa musí zodpovedať tomu, čo ľudia vo videu nájdu. Takže sa musíte zamyslieť nad tým, kto je vašou cieľovou skupinou, čo vaša cieľová skupina na YouTube vyhľadáva a s akým zámerom.

3. Používajte hashtagy nad názvom videa

YouTube používa hashtagy na to, aby dokázalo ukázať ľudom videá, ktoré hľadajú. Preto je používanie hashtagov pri vašom video jedným z najdôležitejších aspektov YouTube SEO.

YouTube SEO: Hashtagy
YouTube SEO: Hashtagy

Použite hashtagy, ktoré sú vysoko relevantné k obsahu vášho videa a ktoré obsahujú kľúčové slová, ktoré ľudia vyhľadávajú.

4. Vložte kľúčové slovo do názvu súboru videa

Ak chcete zvýšiť šance na to, aby vaše video ľudia našli, musíte video optimalizovať na kľúčové slová, ktoré ľudia vyhľadávajú. Okrem toho, že kľúčové slová pridáte do názvu videa, ich pridajte aj do názvu súboru, ktorý sa chystáte nahrať na YouTube.

Vyhnite sa tomu, aby sa video súbor, ktorý nahrávate na YouTube, volal napríklad: video1235564.mov

Miesto toho použite v názve súboru kľúčové slovo, napr.: fantasy-premier-league-tips-gameweek-9.mov

Tip: Preto sa uistite, že ešte predtým, než na YouTube nahráte svoje video, premenujete názov jeho súboru!

5. Optimalizujte popis videa

Popis videa je pri YouTube SEO extrémne dôležitý. Urobte popis videa, ktorý bude výstižný a prínosný pre užívateľov. A čo je najdôležitejšie, použite kľúčové slovo na začiatku popisu!

YouTube tak zistí, o akom kľúčovom slove video je a na akom kľúčovom slove ho má vo vyhľadávaní zobrazovať.

YouTube SEO: Popis videa
YouTube SEO: Popis videa

6. Vytvorte pútavý úvodný obrázok

Úvodný obrázok – thumbnail – je prvou vecou, ktorá zaujme pozornosť ľudí vyhľadávajúcich na YouTube. Preto dbajte na to, aby bol úvodný obrázok vášho videa pútavý a pritiahol pozornosť. Pridajte do obrázkov dobrú grafiku a pár slov, ktoré ľuďom hneď povedia, čo môžu vo videu čakať.

Môžete na to použiť nástroj Canva. Dobrý úvodný obrázok môže mať výrazný vplyv na mieru prekliku (CTR) vášho videa. Čím lepší a pútavejší úvodný obrázok, tým častejšie naň ľudia kliknú.

YouTube SEO: Pútavá grafika obrázku
YouTube SEO: Pútavá grafika obrázku

7. Kvalita obsahu na prvom mieste

Pokiaľ chcete, aby boli vaše videá na YouTube úspešné, musíte v nich ponúknuť ľuďom kvalitný obsah. Obsah je kráľ aj v YouTube SEO.

Preto dbajte na to, aby ste ponúkli ľuďom, ktorí vaše videá pozerajú, čo najlepší zážitok (kvalita obrazu, zvuku) a aby ste im obsahom videa čo najlepšie zodpovedali na otázky, na ktoré hľadajú odpoveď.

Ponúknite svojim sledovateľom vysokú pridanú hodnotu, a budete na YouTube úspešní. Pokiaľ nebudú vaše videá dostatočne kvalitné či už po obsahovej alebo vizuálnej stránke, na žiadnom z predchádzajúcich krokov YouTube SEO nezáleží.

Nikto predsa nebude pozerať videá “o ničom”, z ktorých žiadnu hodnotu nezíska.

Záver

YouTube, podobne ako iné vyhľadávače (Google), používa algoritmus na to, aby dostalo pred sledovateľov také videá, ktoré najlepšie odpovedajú na vyhľadávacie dopyty.

Preto urobte čo je vo vašich silách, aby ste algoritmu YouTube umožnili pochopiť, o akých kľúčových slovách je vaše video a na akých kľúčových slovách by ho mal zobrazovať.

Potrebujete pomôcť s YouTube SEO? Kontaktujte ma. Rád vám pomôžem.

Facebook
Twitter