Umrie SEO v roku 2025?
…
Nie, ale čaká ho metamorfóza a adaptácia. 🦋 Ako povedal Ray Dalio: „Evolúcia je tá najväčšia hnacia sila vo vesmíre.“ Tento princíp platí pre všetko, aj pre SEO.
A preto sa SEO bude aj v roku 2025 naďalej vyvíjať a my, ako SEO špecialisti, spolu s ním. Staré postupy a princípy budeme vymieňať za nové, lepšie, a budeme pokračovať v učení sa a zlepšovaní.
To je proces, ktorý nikdy nekončí.
Budeme sa aj naďalej zameriavať na to, čo funguje (bude fungovať), a prináša klientom výsledky. Budú to však iné veci než tie, na ktoré sme boli zvyknutí pred 3 či 4 rokmi…
Ako vidím ja budúcnosť SEO v roku 2025?
Väčšie zapojenie AI do SEO procesov s dôrazom na zachovanie kvality výstupov
Umelá inteligencia bude čoraz viac integrovaná do SEO procesov – od analýzy dát až po prípravu prvotných podkladov.
Avšak kvalita výstupov musí zostať na prvom mieste, preto musí byť do procesu aj naďalej zapojený ľudský faktor.
Musíme s AI pracovať, nie sa ňou nahrádzať.
Nemá zmysel publikovať obsah o 99% rýchlejšie, ak dôjde k 99% strate na kvalite.
Pokračovanie v odklone SEO od „optimalizácie pre Google“ k „optimalizácii pre VYHĽADÁVAČE“
Prechod od „optimalizácie pre Google“ k „optimalizácii pre vyhľadávače“ začal už dávno a bude pokračovať.
Budeme klásť čoraz väčší dôraz na to, aby sme neoptimalizovali obsah len pre Google, ale aj pre AI vyhľadávače, sociálne siete, hlasové a vizuálne vyhľadávače, či vyhľadávače na autoritatívnych webových stránkach.
Zníženie váhy technického SEO
Technické aspekty ako schema markup sú čoraz menej dôležité a tento trend môže pokračovať, pretože vyhľadávače budú lepšie rozumieť obsahu stránok vďaka pokročilejším technológiám.
Navyše, bude potrebné čoraz viac optimalizovať obsah aj na ďalších platformách, kde nad technickými aspektami nebudeme mať veľkú kontrolu, nielen na webovej stránke klienta.
Ďalší pokles návštevnosti z informačných kľúčových slov
AI vie na informačné kľúčové slová odpovedať niekedy lepšie (a hlavne rýchlejšie), než je vyhľadávanie odpovede na Google.
Takže pri SEO budeme dávať ešte väčší dôraz na optimalizáciu transakčných stránok, či stránok, ktoré AI svojimi odpoveďami nevie reprodukovať.
Dôraz na užívateľské signály a správanie užívateľov na webe bude naďalej narastať
Hoci je to staré dobré SEO klišé… Čím ďalej tým viac však bude platiť, čo je dobré pre užívateľa, je dobré aj pre vyhľadávače.
Rozmanitosť obsahu bude kľúčová
Ani naďalej to už nebude o dlhých SEO článkoch. Užívatelia chcú hľadaním odpovede stráviť čo najmenej času.
Odklon od dlhého obsahu smerom k kratším a lepšie konzumovateľným formátom, ako sú krátke videá, začal už dávno a bude pokračovať.
Autorita, brand a E-E-A-T ako základné piliere SEO stratégie
Tieto faktory zostávajú kľúčové. Bude potrebné sa rovnomerne sústrediť na všetky oblasti, nie len na jednu z nich.
Vyčnievať z davu, odlíšiť sa, zaujať a udržať pozornosť zákazníka/návštevníka
Sme v ére, kedy obsah na internete pribúda extrémne rýchlym tempom. Tvorba obsahu sa neustále zrýchľuje, vďaka klesajúcim nákladom na jeho vytvorenie, preto je čoraz náročnejšie vyčnievať z davu.
Preto je kľúčové aj naďalej sa zameriavať na efektívne spôsoby, ako zákazníka zaujať a udržať jeho pozornosť. Zjednodušene povedané, neoptimalizovať obsah len zapájaním kľúčových slov, ale optimalizovať pre zaujatie a udržanie pozornosti.
SEO ako súčasť širšej stratégie
Musí pokračovať vnímanie SEO ako súčasť väčšej stratégie webov a eshopov, než ako jediný izolovaný kanál. Rozdiel medzi „digitálny marketér“ a „seo špecialista“ sa bude zmenšovať.