Blog

Ako sme zvýšili návštevnosť eshopu na eshop-rychlo o 862,5 % za 6 mesiacov

Optimalizácia e-shopu pre vyhľadávače môže byť náročná. So správnymi nástrojmi a použitím overeného SEO systému však je možné dosiahnuť vytúžené výsledky v podobe zvýšenia návštevnosti a rastu počtu objednávok.

V tejto prípadovej štúdii vám ukážeme, ako sme spravili SEO pre eshop a ako sa nám podarilo vďaka overenému a opakovateľnému SEO systému zvýšiť návštevnosť e-shopu postavenom na platforme eshop-rychlo.sk o viac než 800 % za 6 mesiacov.

Pokiaľ máte váš internetový obchod postavený práve na platforme eshop-rychlo a chceli by ste zvýšiť jeho návštevnosť a počet objednávok, táto prípadová štúdia je určená presne pre vás.   

Poďme na to.

Naše SEO ciele

Pri prvotnej konzultácii s klientom sme si stanovili jasné ciele, ktorými boli:

  • Rast organickej návštevnosti z Googlu o 200 % v priebehu najbližších 6 mesiacov
  • Ekvivalentný nárast počtu objednávok a obratu Eshopu v priebehu najbližších 6 mesiacov
  • Dostať stránku na prvú stranu Google na 2 kriticky najdôležitejších kľúčových slovách počas 6 mesiacov. *

*Pozn.: pri začatí spolupráce sa e-shop nenachádzal na prvej strane Google na žiadnom z hlavných kľúčových slov.

Zvolená SEO stratégia

Zvolili sme následnú SEO stratégiu, aby sme dané ciele dosiahli:

  • Využiť naplno prednosti systému eshop-rychlo (UX, Core Web Vitals)
  • Použiť náš overený SEO proces
  • Identifikovať relevantné kľúčové slová s nízkou konkurenciou
  • Identifikovať transkačné kľúčové slová, ktoré užívatelia zadávajú do Google, keď sú už pripravení produkt kúpiť
  • Nastaviť On-Page SEO na vybrané kľúčové slová
  • Tvorba kvalitného obsahu na vybrané kľúčové slová
  • Získanie relevantných spätných odkazov.

Pri optimalizácii webu sme vsadili na náš overený SEO postup, ktorý nám pomohol zvýšiť návštevnosť na desiatkach ďalších webov.

Zamerali sme sa na kľúčové slová s nízkou konkurenciou. Na nich sme dokázali získať pozície na prvej strane Google najrýchlejšie.

Zároveň sme kládli vysoký dôraz aj na transakčné kľúčové slová, ktoré zákazníci zadávajú do Google, keď sú pripravení produkty e-shopu kúpiť. Tým sme docielili, aby sme na web prilákali tých správnych návštevníkov a aby sa naša činnosť odzrkadlila aj v raste počtu nákupov.

Okolo vybraných kľúčových slov sme vybudovali vysoko kvalitný obsah, ktorý bol napísaný odborníkmi z danej oblasti. Upravili sme popisy produktov a kategórii, aby mali pre návštevníka čo najvyššiu hodnotu. Pravidelne sme na blogu publikovali kvalitné články o súvisiacej problematike.

Obsah sme podporili spätnými odkazmi zo 68 domén, čím sme zvýšili autoritu webu.

Dosiahnuté výsledky

Stanovené ciele sa nám v horizonte 6 mesiacov podarilo dosiahnuť, hoci to nebolo vždy jednoduché. Rast organickej návštevnosti z Google je zaznamenaný na nasledujúcom grafe zo Search Console. Zelená bodka značí začiatok spolupráce.

Modrá čiara na grafe predstavuje počet kliknutí na web na Google, a fialová počet zobrazení webu na Google.  

Rast návštevnosti webu na eshop-rychlo

Dosiahnuté výsledky:

  • Rast organickej návštevnosti o 862,5 %
  • Rast počtu zobrazení na Google o 514,7 %
  • CTR (Click Through Rate- miera prekliku) 4,7 %
  • 4 pozície na prvej strane Google pre kľúčové slová, ktoré sú vyhľadávane 1000+ krát mesačne. 

Máte e-shop postavený na platforme eshop-rychlo.sk a chceli by ste zvýšiť jeho návštevnosť a zlepšiť jeho pozície vo vyhľadávaní?

Napíšte mi email na konzultacie@seosense.sk alebo mi zavolajte na 0944014972 a ja vám rád pomôžem!

Páči sa vám tento článok? Zdieľajte ho s kolegami a priateľmi!

Autor

Ing. Matej Šuľan - SEO Konzultant
Ing. Matej Šuľan
SEO Konzultant