SEOSENSE

SEOSENSE

Hľadať na webe

Prečo sa Váš web nezobrazuje na Google?

Nezobrazujú sa vaše stránky na Google? Pravdepodobne za to môže jeden z týchto dôvodov.

V poslednej dobe sa často stretávam s tým, že správcovia webov majú problém zaindexovať svoje webové stránky (t.j. zabezpečiť, aby sa zobrazovali na Google).

Často krát to býva prípad hlavne nových webových stránok. V tomto článku sa pozrieme na dôvody, prečo sa to môže stať.

V prvom rade si musíme situáciu neindexovania stránok rozdeliť na dva možné scenáre: buď google nevie stránky na webe nájsť, alebo Google stránky objaví, no nezaindexuje.

Poďme sa detailnejšie pozrieť na obe možnosti.

Google nevie nezaindexované stránky na webe nájsť.

Toto je prípad, kedy sa stránky v Google Search Console vôbec neobjavia v sekcii Index -> Pokrytie. To znamená, že Google dané stránky vôbec neobjavil a nebol na nich, kvôli čomu ich ani nemohol indexovať.

Preto sa v prvom rade uistite, že vaša webstránka je pre Google dostupná a že Google vie všetky podstránky na webe nájsť. To znamená, že jednotlivé stránky sú dostupné skrz:

  • štruktúru webu,
  • navigačné menu,
  • interné prelinkovanie
  • či sitemapu (ktorú ste odoslali cez Search Console). Viac o tom, ako odoslať sitemapu do Search Console, či vytvoriť účet v Search Console, si môžete prečítať v našom SEO Checkliste.

 

Google bot tak vie nasledovaním linkov na webe a používaním sitemapy podstránky na webe nájsť.

Tiež sa uistite:

  • že neblokujete Googlebotovi prístup na niektoré stránky na webe cez Robots.txt 
  • či nemáte nastavenú značku noindex na jednotlivých stránkach (značka noindex povie vyhľadávačom, aby objavenú a crawlovanú stránku neindexovali – nevložili do výsledkov vyhľadávania)
  • alebo že na vnútorných odkazoch na webe nemáte náhodou nastavenú značku nofollow (značka nofollow na vnútornom odkaze – linku – povie vyhľadávačom, aby nešli na stránku, na ktorú odkaz smeruje – tým pádom sa bot na stránku nedostane, necrawluje ju a neindexuje)

 

Zvoľte teda štruktúru webu tak, aby sa Googlebot nasledovaním linkov na webe dokázal dostať na všetky stránky, ktoré si želáte zaindexovať. Zahrňte dané stránky do sitemapy. Neblokujte stránky, ktoré chcete indexovať cez robots.txt alebo značku noindex.

Google stránky objavil, ale nezaindexoval

Táto situácia je zložitejšia.

Google vie všetky podstránky, ktoré chcete zaindexovať, na webe nájsť, no neindexuje ich. Stránky svietia v Search Console v sekcii Index -> Pokrytie ako Objavené – momentálne nie je v indexe.

Neindexované stránky - Google Search Console - Seosense.sk
Neindexované stránky – Google Search Console

To znamená, že Google vaše stránky objavil, no rozhodol sa ich indexovo neprehľadávať (necrawlovať) a neindexovať. Hlavným dôvodom môže byť, že Google nepovažuje váš web za dostatočne hodnotný na to, aby objavené podstránky zahrnul do indexu.

Tento prípad sme detailne rozobrali v článku: Ako vyriešiť: Objavené – momentálne nie je v indexe?

Aké môžu byť dôvody, že Google nepovažuje váš web za dostatočne hodnotný?

1. Web nie je mobile friendly

Pre nové weby Google využíva Mobile first indexing. To znamená, že pre indexovanie Google primárne využíva mobilnú verziu vašich stránok. Preto sa uistite, že je váš web responzívny a že spĺňa mobile friendly test.

2. Web nie je užívateľsky prívetivý

Hovorí sa, že čo je dobre pre používateľa, je dobré aj pre Google. Preto sa snažte vytvoriť webstránku, ktorá je užívateľsky čo najviac prívetivá. Google nechce, aby užívatelia trávili na webe veľa času tým, že sa snažia zorientovať, čo sa kde na webe nachádza. Navrhnite si webstránku (vrátane navigácie) tak, aby užívatelia rýchlo a jednoducho našli to, čo na vašom hľadajú a aby im nič nebránilo vo vykonávaní želaných akcií, ako sú konverzie.

3. Pomalý web

Rýchlosť webu a užívateľská prívetivosť spolu úzko súvisia.

Nikto z nás predsa netrávi rád veľa času na stránke, ktorej trvá strašne dlho, kým sa načíta. Google používa rýchlosť webu ako priamy faktor, ktorý ovplyvňuje pozície webu vo vyhľadávaní. Takže ak je váš web extrémne pomalý (predovšetkým jeho mobilná verzia), môže to ovplyvniť kvalitu webu. Rovnako sa snažte zabezpečiť, aby váš web prešiel Core Web Vitals testom.

4. „Thin content“ – na stránke sa nachádza minimum obsahu

Obsah je jedným z najdôležitejších aspektov SEO. Dôvodom, prečo vám Google nechce zaindexovať stranku, môže byť aj to, že sa na vašom webe ako celku nachádza veľmi malé množstvo obsahu. Google tak web nepovažuje web za dsotatočne obsahovo hodnotný na to, aby mu stálo za to, vkladať do indexu ďalšie jeho podstránky.

5. Google nevie obsah na stránke prečítať

Ďalší problém, ktorý môže stáť za tým, že Google nepovažuje váš web za dostatočne hodnotný, je, že Google nevie obsah na vašom webe prečítať, napríklad kvôli tomu, že sa text nachádza v obrázkoch či iframoch. Uistite sa, že všetok dôležitý obsah, ktorý na stránke máte, sa nachádza primárne v html.

6. Stránka nie je ničím unikátna a jedinečná

V rámci content marketingu sa vždy snažte produkovať kvalitný obsah. Pokiaľ sa na vašom webe nenachádza kvalitný a jedinečný obsah, ktorý má pre užívateľov pridanú hodnotu, Google nemusí podstránky na webe zaradiť do svojho indexu.

7. Veľa duplicitného obsahu

Nie je žiadne tajomstvo, že Google nemá rád duplicitný obsah. Takže ak sa na vašom webe nachádza veľa duplicitného obsahu – či už z iných častí vášho webu, alebo skopírovaný od konkurencie – Google nemusí váš web považovať za unikátny či dostatočne hodnotný.

8. Nekomunikujete expertízu vo svojej oblasti zmysle E-A-T

Ďalším faktorom, kvôli ktorému Google nepovažuje váš web za hodnotný a kvalitný, môže byť nedostatočná komunikácia expertízy v zmysle E-A-T (expertise, authoritativeness and trustworthiness). Preto by mal byť obsah na vašom webe písaný znalcom z danej oblasti (SME – subject matter expert).

Google sa snaží vo výsledkoch vyhľadávania zobraziť vždy čo najlepšie a najrelevantnejšie odpovede na zadaný vyhľadávací dopyt. A kto vie zodpovedať vyhľadávací dopyt (otázku) lepšie, než niekto, kto sa danej oblasti rozumie?

Takže ak svoju expertízu v článkoch dostatočne dobre cez web neodkomunikujete (neuvediete autora, neuvediete zdroje, zmienky o autorovi sa nenachádzajú na žiadnych iných weboch a pod) – alebo nebodaj nie je váš obsah vôbec napísaný expertom z danej oblasti, Google môže vašu stránku považovať za menej kvalitnú a nemusí ju vôbec zaindexovať.

9. Web nemá žiadnu autoritu

Ak chcete na Google preraziť, potrebujete získať relevantné spätné odkazy. Takže ak má váš web nulovú autoritu a neodkazujú naň absolútne žiadne iné weby, Google nemusí webu venovať dostatočnú pozornosť a indexovať jeho podstránky.

Riešenie

Aby sme to stručne zhrnuli.

Aby Google stránky zaindexoval, musíte sa uistiť, že sú v poriadku z pohľadu technického SEO, nie je na nich zablkovaný prístup robotom (alebo zakázaná indexácia) a že Google bot sa na stránky vie dostať nasledovaním linkov na webe a cez sitemapu.

Zabezpečte, aby sa na vašom webe nachádzal dostatok kvalitného, unikátneho a jedinečného obsahu, ktorý Google bude schopný prečítať a ktorý bude mať vysokú hodnotu pre užívateľa. Pri tvorbe obsahu komunikujte svoju expertízu v zmysle E-A-T. Zabzpečte dobrú užívateľskú skúsenosť. 

A na koniec, získajte relevantné spätné odkazy pre posilnenie autority webu.

Facebook
Twitter

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *